Det är julafton nästa vecka

God damn.
Julstämningen har inte riktigt infunnit sig.
Julstress för andra är bara vanlig stress för oss.
Eller vår stress har ju inget med julen att göra men iaf.
Vi har inte tid med jul.
.
Det är snö på marken, vi har fått en julstjärna i köket och jag tror det är sambi som skaffat oss en adventsljusstake men jag är inte helt säker. Har inte frågat så det skulle lika gärna vara Mys. Jag längtar tills jag har mitt eget och man kan pynta och ha gran och julhandla och julbaka och bara få skaffa sig julstämning.
.
Snart iväg att träna tror jag.
Jag tror att jag har fjäskat till mig att få träna för DS ikväll.
Ist för min lektion ordinarie jag skulle haft förut idag.
MG passar inte oss.
Nu ska ni inte tro att jag är en sådan där otacksam jävel som inte vill lyssna och inte pröva.
Jag är tvärt om. Det tar lång tid innan jag erkänner att något inte funkar.
Oftast.
I detta fall så kände jag att nu har man utbildat sig ganska så länge, man kan ganska så mycket och definitivt tillräckligt för att kunna avgöra när något är på väg att bli helt fel.
För när man resterande tid tränas i att göra motsatsen, varför ska man då tvingas till att göra "fel" bara för att?
Det blir ett steg fram tio tillbaka.
Inget bra för någons självförtroende.
.
Och DS passar oss utmärkt.

Kommentera här: