Skäms

Gör jag faktiskt, för att jag inte dokumenterat min sista tid här i Skåne bättre.
Imorgon bär det av hemåt efter nästan 12 månader här nere. Det har varit riktigt riktigt kul överlag, livet bjuder ju alltid på lite motgångar, och jag kommer sakna alla stallchefer, hipptvåor och KY-elever så sjukt mycket. Mest kommer jag sakna Johanna och Emmelie :( Som tur är bor Emmelie inte så där jätte långt från Strömsholm så hon har lovat att festa med oss :D


Hipp Ettan 08/09

Rasmus och Stafette

Nu sista veckan har varit full med olika påhitt som hästsläpp, utspark, nakenchock, middag, "studiebesök", fest och avslutning. Haha, ja herregud så mycket tokigt man kan komma på. Få som har så roligt som vi. Och nu har vi tom diplom över att vi gått på Flyinge, hahaha! Mitt och Ericas minspel...


Warsteiner

Lucky Point


Ja hur går det med hästarna då? Ja i tordags så var jag och mamma och besökte Lars Forström (?). Tittade på Alcatraz, Warsteiner, Lucky Point och King Louie. Sedan fanns ju också fölston, föl och diverse unghästar. Vi berättade om att vi funderade på att betäcka Biggan. När vi suttit och fikat en stund tycker Lasse att vi ska göra affärer eftersom vi berättat att Biggan var brunstig nu så han sa: - Men kör ner henne hit till seminstationen så tappar vi Alcatraz nu om det skulle vara så, annars lämnar ni henne där och så får du med dig en 3-åring som du rider in åt mig så slipper ni köra tom transport.


Alcatraz

Biggan, kompis och kossa


Och så blev det, herregud. Biggan är överlycklig och går på bete med 2 hästar och 2 kossor :D Och den urgulliga lilla valacken efter Friendship - Warsteiner - Donnerhall står nu här ute i hagen. Super snäll och det visade sig efter lite flashandes i hagen att gångarterna är det nog inge fel på.


Frankie Boy

Kommentarer:

1 Emelie:

Fan vilket flyt du har! =) Kan inte du maila bilderna till mig? Eller lägga upp dem på facebook? Klockren bild på Rasmus!!=)

Kommentera här: